dieta Atkinsa:

-faza wprowadzająca

-faza kontynuacji

-faza przygotowawcza

-faza utrzymania wagi

-zanim zaczniesz

-dlaczego nie chudnę?

-przykładowe menu

-dieta Kekwicka

-przepisy kulinarne

***

dieta Montignaca

dieta Optymalna

przepisy dietetyczne

 

 

 

 

 

 

 

Faza  utrzymania wagi

Gdy uzyskałeś już optymalną dla siebie wagę, możesz jeszcze bardziej wzbogacić swoje menu o więcej węglowodanów, niż w poprzednich fazach. Ważna jest zasada: NIE MA POWROTU DO STARYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH !!!!
Ludzie zbyt łatwo wygrywają bitwę o  utratę zbędnych kilogramów, tylko po to, żeby potem przegrać wojnę o utrzymanie wagi. Znasz swoje metaboliczne potrzeby. Wiesz, ile węglowodanów możesz zjeść, by utrzymać wagę. Trzymaj się więc ilości- wahania wagi nie mogą przekroczyć 2 kg( może tak się dziać np. w wahaniach hormonalnych u kobiet)

Poziomy węglowodanów( Krytyczne dla Utrzymania Wagi) dla osób o różnej oporności metabolicznej wyglądają następująco:


- wysoka oporność - będzie wynosił do  25-40 g węglowodanów na dobę
- przeciętna oporność 40-60 g
- niska-60-90 g
- osoby ćwiczące regularnie pozwolą sobie na 90 i więcej gramów.

 

Ogólne zasady tej fazy:

  1. Nie przekraczaj Krytycznego dla Utrzymania Wagi Poziomu Węglowodanów

  2. jedz naturalne, nieprzetworzone , wysoce odżywcze węglowodany

  3. ćwicz regularnie

  4. stosuj suplementy i witaminy

  5. naucz się radzić z pokusami

  6. nie pozwól sobie na przybór wagi większy niż 2kg.

  7. waż się regularnie.